Translate

piatok 29. marca 2019

Londýn a Harry Potter

Warner Bros. Studio Tour
Ešte pred pár rokmi som sa pohrával s myšlienkou vidieť druhý krát v živote Londýn. Tento krát som ho chcel vidieť tematicky čiže vidieť ho z pohľadu Harry Pottera. Rozhodol som sa preto, že ideálny čas navštíviť toto mesto bude vhodné ešte pred brexitom a preto som po výlete z Prahy pomaly ale isto začal vymýšľať ako to zrealizovať. Popritom som prečítal všetky knihy ako aj pozrel filmy Harryho Pottera. Na Vianoce prišlo k rozhodnutiu ako aj k samotnej kúpe (veľmi lacných) leteniek, vstupu do Warner Bros a k rezervácii hotela. Výlet sa odohral na začiatku marca 2019.



V pondelok ráno sme vyrazili z Petržalky na bratislavské letisko, kde som tretíkrát v živote letel do cudziny. Tento krát to bol let s prestávkou po 14-rokoch. Po pristátí som rýchlo zakúpil spiatočné lístky na autobus do mesta a hneď sa tam aj vydali. Ďalej sme sa rýchlo naučili ako funguje metro a razom sa ocitli neďaleko Hyde park, kde sme boli ubytovaní. Po zložení vecí sme skočili sa naobedovať a potom spoznať mesto. V tento deň nás čakala prechádzka Westminsterom. Začali sme pri London Eye, prešli okolo House of Parliaments a Westminster Abbey do St. James Parku. Typický anglický park nesklamal. Všetko bolo udržiavané, kvitli rastliny čo u nás ešte spali a zvieratá ako holuby, papagáje, labute a veveričky boli všadeprítomné. Od Buckinghamského paláca sme to otočili cez Whitehall na Trafalgar Square, kde v tento únavný deň sme chceli vidieť v National Gallery sekciu impresionistov, zvlášť slnečnice od Van Gogha. Prvý deň sa nachýlil ku koncu a tak sme cestovali k hotelu, nakúpili v obchode a pomaly sa pripravili na druhý deň.

Insert title here
  • Popisok 1
  • Popisok 2
Photos by Filip Jurovatý

1-7: prvý deň; 8-12: druhý deň; 13-21: tretí deň

Utorkové ráno som vstal skoro. Nie tak pre časový posun jednej hodiny ale pre blbé sny. Po anglických raňajkách, ktoré mi chutili len čiastočne sme zistili ako veľmi sa vie londýnske metro upchať. Naskočili sme preto, potlačili sa a dostali sa opäť ku ďalším pamiatkam. Počasie nebolo najkrajšie, bolo asi typicky britské. Z metra sme sa vydali tento krát okolo divadla, kde hrajú hry s Harrym Potterom, k Chinatwon, Picadilly Circus, soche Williama Shakespera, niektoré miesta spojené s filmami Pottera, Covent Garden až k British Museum. Tu sme každý obdivovali iné časti. Ja som ešte v daždi stihol odbehnúť za ďalšími miestami spojenými s Potterom a to hlavne na St. Cross Station. Stretli sme sa na železničnej stanici Euston odkiaľ sme išli do štúdia Warner Bros. Najúžasnejší zážitok celého výletu, pre ktorý by som tam išiel opäť. Po vstupe sme sa ocitli v hale, kde nám úvodom premietali pár videí ako aj premietali v kinosále. Keď na to sa zdvihlo plátno a my sme sa ocitli priamo pred vstupom do Veľkej sály. Otvorili sa dvere a už sme mohli naplno zažívať svet ako z filmu. Dovedna sme sa tam zdržali tri hodiny. Vyskúšali ďatelinové pivo, kúpili predraždené sladkosti, spravili množstvo fotiek a hlavne si užili tento výnimočný zážitok. Naspäť sa išlo podobnou cestou a opäť metrom až takmer k hotelu.





Tretí deň výletu sme už boli unavení. V tento deň nás čakali pamiatky v City. Prešli sme preto od Monumentu k Toweru, cez Tower bridge uličkami kade tade až k Tate Modern. Tu sme nechceli vidieť všetko ale stačilo nám jedno podlažie. Vychutnal som si čaj a prešli okolo mojej najobľúbenejšej stavby - St. Paul Cathedral - k poslednej zastávke a to k Museum of London. V tento deň sme ešte nevynechali obchody na Oxford street a pobrali sa baliť kufre, lebo museli veľmi skoro vstávať.




Štvrtý deň priniesol nečakané dobrodružstvo. To sa stalo vtedy keď sme čakali na autobus na letisko, ktorý nás odmietol lebo bol už plno rezervovaný. Nuž pozreli sme na dvoch Nemcov, ktorých tiež takto nepustili dnu a zhodnotili sme, že skúsime taxi. Aká náhoda, že taxikárovi nefungoval terminál a vypýtal si preto spolu cash 150 libier. Nuž tak cesta na letisko ma vyšla toľko čo spiatočná letenka. Tam to už prebehlo v pohode a čoskoro sme boli v Bratislave na letisku, na stavenisku na Nivách až nakoniec šťastne dorazili na Záhorie.

Insert title here
  • Popisok 1
  • Popisok 2
Photos by Filip Jurovatý

Výlet bol dynamický ako samotné mesto a nálada počas výletu bola premenlivá ako britské počasie. Avšak celkovo som spokojný s tým čo sa podarilo vidieť a zažiť, najmä vidieť z blízka miesta spojené s Harrym Potterom.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára