Translate

pondelok 28. novembra 2016

Retro Panoramio: #6 Maďarsko


     Medzi prvé návštevy cudziny patrili cesty do Maďarska. K južným susedom som prvý krát išiel v roku 2005 a 2006. Zo základnej školy sme sa vybrali cez Ostrihom do Tropicária v Budapešti, pozreli Rybársku baštu a boli na originálnom čínskom trhu, kde som zjednával ceny tovaru. Pre úspech výletu sme výlet zopakovali aj ďalší rok. Teraz keď som dospelý som si tieto výlety chcel pripomenúť a preskúmať viac a po svojom. V roku 2014 som išiel do Ostrihomu a v roku 2016 som išiel do Budapešti. O tejto ceste nájdete článok na mojom blogu.
     Od 17. novembra 2014 v Slovenskej republike môžu študenti a dôchodcovia cestovať vo vnútroštátnej preprave vlakmi bezplatne. Tento populistický krok sa veľa ľudom nepáčil ale ja som ho počas môjho štúdia využil nespočet krát. Najskôr som tomu neveril a nechápal či to funguje na všetky vlaky, keďže spočiatku bolo okolo toho veľa zmätku. Keď už bolo jasné, že sa dá takto cestovať všade v republike vybral som sa výletovať. Prvý výlet bol práve do hraničného mesta Štúrovo, kde som sa prešiel aj do maďarského Ostrihomu. 
Insert title here
  • Popisok 1
  • Popisok 2
Photos by Filip Jurovatý
Fotky z Ostrihomu / Esztergom a z Tropicarium Campona

     Mám rád Ostrihom na jeseň. Určite musí tento kraj vyzerať pekne aj v iných ročných obdobiach, ale atmosféra mi pripomenula detstvo. Zo železničnej stanice sme rýchlo prešli Štúrovom a vybrali sa do mesta prvých uhorských kráľov. Štátnu hranicu tvorí rieka Dunaj cez ktorý spája dva štáty obnovený most Márie Valérie. V Ostrihome  je veľa kostolov, pekné staré uličky a nájdeme tu aj pár pamätníkov.


     Najväčšou dominantou okolia je rozhodne Ostrihomská bazilika. Chrám je osemnástou najväčšou cirkevnou budovou sveta a teda aj najväčšou v Maďarsku. Súčasnú podobu má bazilika od polovice 19. storočia, keďže pôvodná stavba bola po odchode Turkov v zlom stave. Z kupoly je krásny výhľad mimo iné aj na sochu korunovácie prvého uhorského kráľa, svätca, Štefana, ktorý mal tu na hradnom kopci sídlo.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára