Translate

štvrtok 17. novembra 2016

Retro Panoramio: #4 Česká republika


     Dnes, 17. novembra, je štátny sviatok nielen u nás na Slovensku ale aj u našich susedov a práve preto, dnes budem písať článok o mojich cestách po Českej republike. Naši susedia, hoci sa nájdu ľudia, ktorí by stále na mape hľadali Československo, sú naozaj mojimi susedmi lebo sú od môjho bydliska naozaj na skok! Dokonca k českým hraniciam mám bližšie ako do školy v Trnave. 
Insert title here
  • Popisok 1
  • Popisok 2
Photos by Filip Jurovatý
1-3 - Lednice, 4 - Valtice, 5-7 - Mikulčice, 8 - Břeclav, 9 - Špilberk, 10-14 -  Petrov, 15 - Masarykova univerzita, 16 - Stará radnice, 17 - Brno-Královo pole, 18 - Hitlerova dálnice, 19 - Zoo Brno, 20-21 - Baťov kanál

     Česko, budem používať tento tvar označujúci tento štát, som precestoval dokonca skorej krížom-krážom ako Slovensko! Háčik je v tom, že ale len na pár miestach som sa zastavil. Cez jeho západnú časť (Plzeň) som prechádzal na ceste do Paríža, severnú časť (Ústí nad Labem) na ceste do Berlína a na východnú časť (Ostravu) na ceste do Krakova. V krajine som bol na výletoch v Prahe, v Zlíne,pár krát v Brne a po Jihomoravskom kraji.
    Tak aby som nezačínal ďaleko začnem teda hneď tu pri hraniciach. V Jihomoravskom kraji som navštívil v roku 2011 významnú archeologickú lokalitu v našich spoločných dejinách Mikulčice a dve dedinky neďaleko Kurdějov a Diváky. Taktiež som v ten rok prvý krát navštívil Brno. Pár dní pred návštevou Berlína som v lete 2012 navštívil, spolu so senickým fotoklubom, zámocký areál v Ledniciach. Pamätám si, že som bol veľmi šťastný lebo som toho veľa nafotil, minul málo peňazí na vstup a o to viac mi ich ostalo na druhé prekvapenie dňa. Z Ledníc sme mali ísť do Mikulčíc ale keďže deň pred tým pršalo vybrali sme sa do blízkych Valtíc. Zámok ako iný ale v ten deň na ňom bola ochutnávka čokolády! No to bol sen! Nakoniec som z Moravy odchádzal s peknými fotkami a s bonboniérami. Aj nasledujúci rok som navštívil Brno a to jeho zoologickú záhradu. V roku 2014 som navštívil druhé okresné mesto Břeclav, keď som tam nastupoval na vlak do Krakova a taktiež som v ten rok bol v Brne dva krát. Naposledy som bol na južnej Morave na začiatku leta 2014 keď som sa prešiel kúsok popri Baťovom kanály.
Insert title here
  • Popisok 1
  • Popisok 2
Photos by Filip Jurovatý
1-3 - Zoo Lešná, 4 - Vyškov, 5 - Stovežatá, 6 - Václavák, 7 - Prašná brána, 8-9 - Staromák, 10-11 - Malá Strana, 12-13 - Pražský hrad, 14 - Národní divadlo, 15-16 - Karlův most 

     V susednom Zlínskom kraji som bol cez babie leto tesne pred odchodom do Anglicka v roku 2011. Veľmi som túžil ísť niekam medzi zvieratá a vidieť moje obľúbené slony. Na Slovensku by som hľadal slonov len v Bojniciach, ale v Česku ich nájdete rovno až v šiestich záhradách čo je len o jednu ZOO menej ako vo veľkom Poľsku. Dobre som spravil, že som sa vybral do Lešnej – časť Zlína, kde sa zoo nachádza. Táto zoo je najkrajšia, ktorú som zatiaľ videl (Bojnice, Lešná, Brno, Bratislava). Zvieratá tu majú veľké výbehy, niektoré sú priestupné pre ľudí – napríklad výbeh lemurov. Je tu veľká pestrosť druhov. Odporúčam navštíviť. Nuž a celkom neplanovane som bol v Zlínskom kraji na jar tohto roku 2016, keď som prekročil Biele Karpaty a videl školu vo Vyškove pár metrov od hraníc.
     Stovežatá na záver. Veľa ľudí Prahu doslova miluje, ja však nie. Ani neviem čo k nej napísať, hoci nemám ku nej žiadnu negatívnu osobnú skúsenosť, tak mi takpovediac nesadla. 


Myšlienka na záver - žeby jedného dňa? (foto - Košice)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára