Translate

piatok 11. novembra 2016

Retro Panoramio: #3 Berlin

East side gallery - Berlínsky múr
     Len máloktoré mesto ma tak očarilo ako Berlín. Určite sa chcem vrátiť a vidieť ho ešte niekedy. Takto netradične začínam článok, lebo toto mesto mi naozaj ukázalo, čo som ešte nevidel.
     Rozhodnutie ísť do Berlína prišlo po tom, čo som absolvoval výlet do Paríža a Londýna. Prišla s nim moja nemčinárka, no nikdy sa takýto výlet nezrealizoval. Možno práve tu začali všetky moje plánovania. Rozhodol som sa vybrať do Berlína na vlastnú päsť, ale radšej s kamarátom ako sám... Určite som chcel spraviť výlet lacnejší ako Anglicko a vidieť toho viacej, keďže som si sám organizoval čas. Inšpiroval som sa ponukou školského výletu, avšak som si plán značne pozmenil.



    Cesta do Berlína začala na Vlakovém nádraží v Brne, odkiaľ išiel rýchlik do Berlin Hauptbahnhof. Prvý krát som v živote bol v Prahe – ak nerátam ten obchvat na ceste do Anglicka a tiež v Drážďanoch. Berlínska hlavná stanica, je krásna, nová budova. Veľmi sa mi páči jej štýl. Používa veľa skla a ocele. Ešte nikdy som nevidel stanicu, kde nástupištia sa nachádzajú pod zemou. Veľmi som očarený, čistotou, presnosťou. Krása! Zakúpili sme si nejakú mestskú kartu, aby sme mali zľavnené vstupy do múzeí a prepravu po meste. Vybrali sme sa teda podľa plánku od stanice cez rieku Spréva k budove parlamentu. Moderná kupola ponúka krásne pohľady na mesto. Blízko Reichstagu po prekročení línie, kade išiel berlínsky múr, sme sa dostali k Brandenburger Tor. Počasie nebolo síce pekné, ale radosť bola veľká! Ďalšou zastávkou na ceste k hotelu bol pamätník obetiam Holokastu, potom Potsdamer Platz, kde som prvý krát išiel metrom do západného Berlína na hotel.

Insert title here
  • Popisok 1
  • Popisok 2
Photos by Filip Jurovatý

1 - Friede, Friede durch die Welt! 2-4 - Reichstag, 5 - Brandenburger Tor, 6 - Denkmal für die ermordeten Juden Europas, 7-12 - Berliner Mauer, 13-16 - Nikolaiviertel, 17 - Rotesrathaus, 18 - výhľad na mesto, 19-21 - Museumsinsel, 22 - Východný Berlín, 23 - Berliner Dom, 24 - Kurfürstendamm, 25 - Zoologischer Garten, 26 - Eko-Berlin, 27 - Spree, 28 - Hauptbahnhof





     Druhý deň bol nabitý na bohatý program. Po raňajkách, ktoré boli v hoteli podobné ako v Anglicku a Francúzsku – malé švédske stoly, sme šli metrom U1 do východného Berlína. Prešiel som si celý úsek zachovalého berlínskeho múru, kde sú veľmi zaujímavé graffiti - East side gallery. Vstúpili sme do centra Berlína cez Nikolaiviertel, videl tiež Rotesrathaus a doprial si úžasný pohľad na mesto z Fernsehturm. V múzeu DDR sa dalo kúpiť aj DVD Tri oríšky pro popelku. Už bol čas obeda tak sme skočili sa najesť, vyskúšal som si ako ovládam nemčinu po deviatich rokoch... no :-D taká anglonemčina :-D Hlavnú časť poobedia sme strávili v múzeách na Museumsinsel. Nespokojný som bol v Neue museum, kde som išiel len si vyfotiť bustu Neferttiti ale bolo to zakázané. Od Berliner Dom sme prešli na Unter den Linden a potom metrom na hotel si odpočinúť. Pred večerou sme sa prešli po nákupnej ulici Ku-damm, kde som pokúpil suveníry a namieril si to ešte ku kostolu, o ktorom som písal referát na nemčine Kaiser-Wilhelm-Gedächtniskirche.

     V posledný deň sme nastúpili na zastávke (My deti zo stanice Zoo) Bahnhoof Zoo. Dorazili na Unter den Linden, kde je jedna z málo pobočiek Gugenheim múzea. Odtiaľ sme vyskúšali najnovšiu linku metra ku stanici a vybrali sa nazad do Brna a na Slovensko.


Bär-lin

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára