Translate

streda 9. novembra 2016

Retro Panoramio: #2 Francúzsko a Veľká Británia


     Ďalším článkom, kde spomínam na panoramio, je výlet do západnej Európy. V poslednom, štvrtom, ročníku sme z gymnázia išli na výlet do Anglicka cez Francúzsko. 
     S týmto nápadom ísť sem prišla moja spolužiačka, ktorá ma ukecala, aby som tam išiel s ňou. Samozrejme mne sa táto predstava veľmi páčila, tak som začal robiť potrebné kroky k realizácii tohto výletu. Príprava nespočívala v plánovaní ako je to u mňa zvykom ale v zháňaní finančných zdrojov, preto som v toto leto (2011), prvý krát brigádoval. 

     

     Zo Senice sme vyrazili v preplnenom autobuse na diaľnicu v Kútoch odkiaľ sme si to namierili do Prahy. Ďalej cesta už pokračovala cez Plzeň do Nemecka až do Paríža. Sem sme dorazili skoro ráno 24. októbra. Z Paríža si pamätám jeho zaujímavú vôňu, krásne ranné lúče nad Seinou ale aj malú myšku (Ratatouille :-D) v McD, kde sme si ráno zbehli umyť zuby. No ale aby som nekrivdil myškám videl som pred "Chrámom matky božej" potkana a močiaceho bezdomovca. Jeden deň je na Paríž veľmi málo! Preto sme okrem Notre-Dame videli Louvre a samozrejme ako inak Eiffelovku. Poobede sme sa vybrali do Calais, kde sme prenocovali. Tu si spomínam na milý moment ako som si v obchode kupoval len šišky a jeden domáci na mňa spustil... ja som mu odpovedal jedinou vetou čo ovládam - “Je ne parle pas français”, pochopili sme sa a pustil ma s tými šiškami.
Insert title here
  • Popisok 1
  • Popisok 2
Photos by Filip Jurovatý

1 - Notre-Dame, 2 - Hôtel de ville, 3-4 - Seine, 5 - La Liberté guidant le peuple 6 - House of parliament, 7 - Underground, 8-9 - St James Park, 10 - Trafalgar sqaure, 11 - Waterloo bridge, 12 - Tower of London, 13 - St Paul's Cathedral, 14 - Doubledecker, 15 - Shakespeare's Birthplace, 16 - Coventry, 17-18 - Oxford

     Skoro ráno sme vyrazili trajektom cez La Manche /English channel, kde som si kúpil adaptér na anglické zásuvky. Už nás vítali white cliffs v Dover a presunuli sme sa  potom do Londýna. V tomto meste sme boli v tento deň a potom cestou z krajiny. V prvý deň sme prešli historické jadro a videli budovu parlamentu, Westminster abbey, London Eye, Buckingham palace, Trafalfar square, China town, 10 Downing street či Piccadilly circus. Na poslednom spomínanom mieste som si spravil večnú pamiatku, keď som si zatancoval s miestnym na námestí. Prenocovali sme v podobnom moteli ale v Coventry.




     Tretí deň naše kroky viedli do rodného domu Shakespeara. I keď viacerých to skôr tiahlo do obchodov. Ešte sme si prešli mesto, kde sme boli ubytovaní - Coventry. Tu je múzeum dopravy a zrúcanina katedrály. Štvrtý deň sme strávili v Oxforde a prenocovali blízko Londýna. V posledný deň sme prešli ďalšie významné miesta Londýna ako - Tower Bridge, Tower, St Paul's, Covent Garden, British museum a múzeum voskových figurín

     Z Londýna sme vyštartovali v noci na trajekt, kde sa mi vybil foťák a väčšinu cesty som prespal. Iba čo som sa zobudil, keď sme stáli na benzínke a ja rozospatý som sa spýtal pokladničky, kde som, a dostal odpoveď v Belgicku.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára