Translate

pondelok 23. marca 2015

Na Orave dobre


     Po dlhšom čase som zase podnikol výlet. Prvý výlet v roku 2015 bol na severné Slovensko do hornatého regiónu Oravy.  V tomto kraji je veľa krásnych miest na pozretie, ale ja som si vybral len to jedno, a to najnavštevovanejší hrad na Slovensku.
     V piatok 3. marca som v skorých ranných hodinách vycestoval vlakom do Trnavy, kde som prestúpil na rýchlik. Po pár rokoch som znova sedel v rýchliku a čudoval sa, že je tak preplnený. V tento deň som vo vlaku spolu s prestupmi strávil približne 13 hodín. Obec Kraľovany tvorí križovatku, kde som vystúpil a prestúpil na "Oravku" - vlak, ktorý vedie celou Oravou. Hoci v kalendári bol už marec a na Záhorie už pomaly prichádzala jar, tak v tomto kraji bola stále zima a všade veľa snehu. Z vlakovej stanice Oravský Podzámok je to k fotogenickému hradu len na skok. Pod hradom sa nachádza budova, ktorá slúži ako pokladňa. Hrad je pre verejnosť otvorený celý rok okrem apríla, aj keď je rozdiel ísť naň v hlavnej sezóne alebo v zimnej. Rozdiel je najmä v dĺžke prehliadky, keďže v zime nie je dovolený prístup do Horného hradu (Citadela) pre neupravený prístup. Prehliadka po hrade začne pri vstupnej bráne kadiaľ vedie Dolným hradom cez nádvoria k Strednému hradu, v ktorom je umiestnená hlavná expozícia. Hradné múzeum je bohaté najmä na dobové zbrane ale tiež sú tu pekne dekorované salónky s poľovníckymi motívmi. Veľmi peknou miestnosťou je tzv. Rytierska sála, ktorá dnes slúži ako miestnosť pre civilný sobáš. Táto miestnosť je dekorovaná maľbami, ktoré zachytávajú stredoveké okolie hradu. V kontraste s historickými časťami hradu je interiér paláca Jána z Dubovca, ktorý požíva veľmi atypický vzhľad. Expozícia venovaná zvieratám regiónu ako aj časť ľudových remesiel je umiestnená v prostredí, ktoré bolo veľmi necitlivo zrekonštruované vzhľadom na toto historické miesto. Z hradu je krásny výhľad na krásne hory v regióne Orava.

Insert title here
  • Popisok 1
  • Popisok 2
Photos by Filip Jurovatý

     Na Orave dobre, na Orave zdravo sa spieva v ľudovej piesni, ale keďže Orava sa nachádza ďaleko od západného Slovenska musel som sa rozlúčiť s týmto nádherným krajom a nastúpiť opäť na vlak. Pre viac fotiek z výletu pripájam link na moje panoramio.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára