Translate

piatok 12. októbra 2018

Pri príležitosti stého výročia vzniku Československa



Prečo Praha?
Bol koniec jesene 2017 a miesto toho, aby som si konečne už hľadal prácu som sa sústredil na cestovateľské ciele. Svoju energiu som už nevenoval spoznávaniu Slovenska, lebo som dokončil posledné úseky „Zo stredného Slovenska.“ Pracoval som v tom čase na projekte o štyroch ročných obdobiach Záhoria. Avšak už vtedy som vedel, že ihneď ako skončím tento projekt budem sa chcieť pustiť do iného. Pozrel som sa preto na moju mapu cestovateľských snov a začal som rozmýšľať nad výletom, ktorý spravím na sklonku leta a jesene 2018. Netrvalo to príliš dlho a uvedomil som si, že rok 2018 bude pre mňa vo viacerých smeroch rokom československým. Okrem toho, že sa Československa týkala moja rigorózna práca, tak som sa tiež rozhodol v tomto duchu niesť aj tohtoročný pár dňový výlet. Voľba bola preto jednoznačná - rozhodol som sa zavítať do susednej Českej republiky a spoznať tam viac Prahu.

Insert title here
  • Popisok 1
  • Popisok 2
Photos by Filip Jurovatý
1 - 6: ZOO; 7 - 9: DOX; 10 - 12: Vyšehrad; 13 - 15: Karlov most; 16: metro; 17 - 18: Památnik Heydrichiády; 19: U Kalicha; 20: Obecní dům; 21 - 24: Vítkov 

Nevýrazné ale aj známe ciele
Keď som si začiatkom augusta sadol prvý krát k počítaču, tak som mal len malú predstavu o tom ako celý projekt bude vyzerať. Vedel som, že Praha bude iná v tom, že natáčať už nebudem staticky s Nikonom ale, že si zaobstarám novú mašinku. A tak sa stalo, že do mojej rodiny výrobkov pribudol DJI Osmo+.

Pri vyberaní cieľov som sa sústredil nielen na turistické ciele ale aj na iné ciele, aby vznikli rôzne tematické videá. Pomerne rýchlo som vedel, že vytvorím približne päť videí. Jedno bude takým trailerom. Druhé sa pokúsi pozrieť na mesto pohľadom historických  a teda československých udalostí. Ďalej som chcel spraviť video o ZOO, lebo som dlho nevidel moje obľúbené slony. Okrem toho ma napadlo spraviť video, ktoré ukáže miesta spojené so Švejkom. Nuž a záverom som si povedal, že spravím turistický komentovaný sumár toho čo považujem na tomto meste za najlepšie.

Po dlhej príprave nakoniec vznikol plánik, ktorý výlet rozdelil na štyri dni.


Radosť z výletu
Výlet sa nakoniec uskutočnil počas predĺženého víkendu, kedy v Česku mali štátny sviatok Svatého Václava. Moja úplne prvá dovolenka začala už vo štvrtok 27. septembra. V ten deň som cestoval do Brna a následne do Prahy, aby som si užil nasledujúci celý deň. V piatok po raňajkách sa išlo najskôr do ZOO, následne do DOX-u a záver dňa bol na Vyšehrade. V sobotu bol muzeálny deň. No úplne ráno som si pristal, aby som zažil takmer prázdny Karlov most pri východe slnka. Doobedie sa strávilo v Novom Měste, kde sa navštívili miesta spojené s históriou Československa ako aj hospoda u Kalicha. Poobedie sa nieslo vo vychutnávaní Slovanskej epopeje v Obecním domě a spoznávaní histórie v Múzeu komunizmu a Národného památniku na Vítkově. Nedeľa bola turistickým dňom. Počas tohto dňa som si prešiel všetky najznámejšie atrakcie. Začiatok bol na Letnej, odkiaľ sa išlo do Josefova, Staromák, Karlov most, Malá Strana, hrad, Hradčany, Petřín a odtiaľ k Národnému divadlu až na hotel. Po výdatnej prechádzke prišla aj výdatná indická večera. Posledný deň sa pokazilo počasie. Nasledoval check out v hoteli a následný okruh z Hlavního nádraží. K hlavným cieľom toho dňa patril Václavák a skvelá reštaurácia u Pinkasu.

Insert title here
  • Popisok 1
  • Popisok 2
Photos by Filip Jurovatý
1: U Pinkasu; 2: Čechov most; 3: Staromestské námestie; 4: Lennonov múr; 5: Lavička Václava Havla; 6: Kostol sv. Mikuláša; 7: Pamätník Milady Horákové; 8 - 11: hrad a Hradčany; 12 - 13: Petřín; 14 - 15: Pomník obetiam komunizmu; 16: Vltava; 17: Námestie Václava Havla; 18: Pomník obetiam gestapa; 19: Pamätník 17.11.1989; 20: Palác Lucerna; 21: Václavské náměstí

Uspokojenie po výlete
Výlet do Prahy mi splnil moje očakávania. Ak mám byť kritický, tak by som sa v Prahe pokúsil zregulovať turizmus. Príde mi, že niektoré miesta sa premenili na zábavný park, čím v nich zanikol pôvodný duch a čaro. Celkovo som však spokojný, lebo sa zavŕšil československý rok, čoho dôkazom je aj video, ktoré spolu s ostatnými môžete zazrieť na mojom YouTube kanále ale aj v nasledujúcom článku.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára