Translate

streda 5. októbra 2016

Na hríboch s tatkom


     Keď už chodím po celom Slovensku, tak som sa zastavil aj na mojom rodnom Záhorí. Už som tu preskúmal celý okres keď som minulý rok chodil po stopách mlynov. Tento rok som si našiel čas na  iný pohľad na Záhorie. Rozhodol som sa preskúmať otcove hobby - hríby. 
     Pokúsil som sa zmapovať miesta, kde chodí tatko na hríby. Za pomoci GPS v mobile som takto mohol s veľmi veľkou presnosťou určiť miesta, kde rastú hríby. Takisto mi pomohla funkcia google maps, ktorá snímala celý čas moju polohu a tak som videl ako som krúžil po lesoch. Keďže svoje miesta si každý hubár stráži tak som aj mapku s hríbami nesprístupnil verejnosti ale môžu ju vidieť len ľudia s odkazom na ňu. Takže, ak sa niekto dočítal až sem, môže si ju pozrieť kliknutím na tento odkaz :)


     Miesta kam otec chodí na hríby sú hlavne v blízkom bore. Ten však z veľkej časti tvorí vojenský obvod Vojenský technický a skúšobný ústav Záhorie (ďalej ako "VTSÚ Záhorie"). Keďže rád fotím tak tu vo VTSÚ Záhorie som bol obmedzený len fotením fauny a flóry. V zmysle zákona 281/1997 Z. z. §9b d) je v takomto obvode zakázané fotiť "objekty obrannej infraštruktúry nachádzajúcich sa vo vojenskom obvode". Zhotovením takýchto fotografií sa dopustí osoba priestupku, za ktorý možno uložiť pokutu do 250 eur alebo popri pokute možno uložiť aj sankciu prepadnutia veci.
     Na hríby som nechodil veľmi často a asi ani chodiť často nebudem, ale teraz aspoň viem, kde rastú a ktoré sú jedlé.

Insert title here
  • Popisok 1
  • Popisok 2
Photos by Filip Jurovatý


... zopár hríbov jedlých aj nejedlých, čo sme našli :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára