Translate

piatok 7. októbra 2016

Moje veľké slovenské leto: #1 Horná Nitra


     Týmto článkom začínam písať nový seriál, ktorý som nazval Moje veľké slovenské leto. Názov som vybral takýto, lebo je to posledné leto, kedy mám školské prázdniny. Zároveň je veľké lebo som stihol spraviť veľa výletov a je tiež veľmi dlhé. Leto mi začalo, koncom akademického roka, 22. júna a trvalo až do konca septembra (a nejaký výlet som stihol ešte v októbri). Posledný prívlastok slovenské je preto, lebo som sa zameral na mojich cestách len na moju vlasť. Zo Slovenska som sa snažil prejsť miesta, ktoré som aj prechodil ale hlavne tie, ktoré na ktorých som ešte nebol a to najmä moje obľúbené hrady a skanzeny. Seriál je symbolicky rozdelený podľa roku 2016 na šestnásť častí. Prvé články budú z oblasti stredného Slovenska z ktorého sa presuniem juhom na východné Slovensko odkiaľ sa budem vracať na západ od Tatier až k Dunaju.


     Pri spoznávaní slovenských hradov a zámkov som nemohol zabudnúť na región Horného Ponitria. V okrese Prievidza nájdeme zrúcaninu, až by som povedal zaniknutý hrad Sivý Kameň a jeho opak Bojnický zámok.
    V obci Podhradie, neďaleko Novák, nájdete zvyšky hradu Sivý Kameň. Aj tieto zvyšky sa rozpadajú, tak ich trošku konzervovali. Je to asi najzaniknutejší hrad, čo som videl. Nájdete ho na výraznom kopci nad obcou s pekným výhľadom do širokého okolia.

Insert title here
  • Popisok 1
  • Popisok 2

Photos by Filip Jurovatý



     Bojnický zámok patrí do zoznamu múzeí, ktoré majú vstupné zadarmo každú prvú nedeľu v mesiaci. Tak sa aj stalo, že som dve hodiny čakal, kým asi 250 ľudí predo mnou v rade si pozrie zámok. Podobne veľa ľudí bolo v zámku aj keď som z neho vyšiel. Zámok je perlou slovenských hradov. Nádherný interiér všetkých miestností, krásne prostredie, blízka zoo = ideálne na výlet.

1 komentár: