Translate

sobota 17. októbra 2015

~ kde sa Váh do Dunaja vlieva


     Bol 20. august 2015, čo bol vraj medzinárodný deň komárov. Tak ako inak ho môžem osláviť než návštevou mesta Komárno?! Tak som sa ráno vybral do mesta kde sa Váh vlieva do Dunaja. Cesta vlakom prebehla rýchlo. Ako prvé som však tu na juhu Slovenska nenavštívil jadro mesta ale bol som sa pozrieť na sútok riek a potom ešte som videl rímsky tábor Celemantia v neďalekej Ižy. Som rád, že aspoň niečo takto staré sa dochovalo na Slovensku, i keď toho na samotnom mieste nebolo veľa.
     Z každej strany mesta víta pri vstupe do mesta návštevníkov tabuľa o Komárňanskej pevnosti. Keďže vstupy sú len tri tak tom sa poponáhľal a stihol ju. Pevnosť sa podobala na tú z Leopoldova. Vo vnútri neboli žiadne exponáty, tak sme sa prešli chodbami starej pevnosti. Mali sme pritom reflektory v ruke aby sme si svietili na cestu. Mladý sprievodca nám aj ukázal zo strechy, ak je to možné nazvať strechou, objektu prístav a dodal "a tam v pozadí je TÁ Alžbetin most" alebo ešte povedal "boli tu TIE vojaci, TIE ruské vojaci nafarbili steny na červeno", aspoň nezabudnem prečo sú červené. 
     Mesto je pekné, historické, veľa pekných domčekov. K novším atrakciám mesta patrí Námestie Európy. Je to námestie, kde sú rôzne budovy symbolizujúce jednotlivé štáty Európy. Tento projekt, ako to na Slovensku býva zvykom, sa nedotiahol do konca. Časť námestia je nedostavaná, budovy sú poloprázdne a začínajú chátrať. 
     Na záver mojej cesty, neďaleko železničnej stanice, ma prekvapila budova, o ktorej som sa nedočítal na žiadnych turistických stránkach. Táto budova je bývalou vodárenskou vežou ale dnes vyzerá skorej ako veža z rozprávky. Od nej ma viedlo už len pár krokov na vlak, kde som sa vybral domov cez Žitný ostrov.
Insert title here
  • Popisok 1
  • Popisok 2
Photos by Filip Jurovatý

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára