Translate

piatok 13. mája 2016

Vyrovnáme sa s minulosťou/súčasnosťou?


     Využil som pekné počasie a vybral som sa na ďalší výlet, tento krát do Serede. Už som v tomto meste v okrese Galanta raz bol a veľa krát ním prechádzal, tento krát som sa však vybral do novootvoreného múzea Holokaustu.



     Aj negatívne skutočnosti sú našou súčasťou a sú súčasťou našej histórie. Musíme sa k nim postaviť a pomenovať ich pravými názvami. Je len smutné, že nedôvera v celý politický aparát otvára dvere v súčasnosti  politickému extrémizmu. Z toho dôvodu je len dobré, že sa takéto miesta otvárajú a sú prístupné, aby sa nezabudlo aj na to zlé a vychovala sa generácia, ktorá bude premýšľať inak.


Reportáž RTVS z Múzea Holokaustu zo dňa 8. mája 2016 (deň víťazstva nad fašizmom)

    Nechcem však venovať celý článok len politickej situácii na Slovensku ale aj opísať múzeum. Múzeum sa nachádza v zapadlej uličke. POZOR! - nikde som nevidel ani jedno značenie ako sa dostať k múzeu (ešte že mám GPS, a aj to som podal podnet na GoogleMaps, aby posunuli miesto na mape o pár desiatok metrov inam, kde sa naozaj nachádza múzeum). Výška vstupného je pre dospelého 5,-€ a zľavený lístok 2,-€ (ak by sa vám cena zdala vysoká, tak každú prvú nedeľu v mesiaci je vstupné zadarmo) .Je vidieť, že do múzea išlo veľa (asi hlavne európskych) peňazí. Toto miesto je na vysokej úrovni, všetko nové, čisté, pekné. Na šťastie zo Slovenska nebolo vyvezených toľko obetí holokaustu ako z iných krajín do koncentračných táborov, takže výstavná miestnosť je pomerne malá. Exhibícia zahŕňa známe propagačné plagáty, pomníky mŕtvym a iné dokumenty. Areál múzea zahŕňa 5 budov, ktoré sa postupne opravujú a zvyšok areálu bývalých kasární zahŕňa aj budovy veliteľstva alebo vilu generála tábora, kde je dnes detský domov.

Insert title here
  • Popisok 1
  • Popisok 2
Photos by Filip Jurovatý

1. Vila veliteľa tábora 2. Pamätník pred budovou veliteľstva 3. Budova špitálu, za rohom vchod 4. Vchod do múzea 5. a 6. Vagón v ktorom boli deportovaní do Osviečnimu 7. Appelplatz 8. plot 9. tretí dom zatiaľ v rekonštrukcii 10 a 11. interiér prvého domu 12. smutná húpačka pri ceste do múzea

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára