Translate

nedeľa 14. februára 2016

Budapešť


     Bolo dávno po skúškach a blížili sa moje 23. narodeniny, tak som sa rozhodol obdarovať ako inak než výletom. Po desiatich rokoch som sa rozhodol opäť zavítať do maďarského hlavného mesta - Budapešť. Na konci mesiaca január v roku 2016 v sychravom počasí som nasadol na vlak do Kútov a odtiaľ vlakom EC Petrov do Budapešti. Nechápem ako je možné, že v takýchto medzištátnych vlakoch nie je WiFi. Po prechode slovensko-maďarských hraníc som sa rozhodol vyfotiť zopár foto - z krajiny, ktorú som ešte nefotil. Tak som s mojim fotoaparátom NIKON D60 vyfotil 1-2 zábery na Dunaj, keď v tom... :-( fotoaparát sa pokazil! Áno! Na trojdňovom výlete, ešte len vo vlaku! Prvé kroky v Budapešti preto smerovali do servisu Nikon (je v Budapešti a pre Slovensko až v Prahe), tam mi povedali, že skorej ako do piatich dní sa neopraví, tak mi neostávalo nič iné ako fotiť toto mesto len na mobil - Samsung galaxy J5.



     V prvý deň výletu som prešiel (na mapke čiernou farbou značenú trasu) cestu okolo Dunaja, pozrel sa na miestne výhľady na Dunaj. V druhý deň som preskúmal modernú linku metra M4 a navštívil Múzeum (galériu) súčasného umenia ako aj Maďarské národné múzeum. Ešte som prešiel miestny trh, kúpil typické papriky a ochutnal guláš. A napokon v tretí deň som prešiel všetkými linkami metra a dostal sa až k Mestskému parku, pozrel aj Námestie hrdinov ako aj zvyšok známych budov v centre (fialová trasa na mape).



     Mesto Budapešť je naozaj krásne mesto s peknou architektúrou a atmosférou. Vôbec mi nevadilo miestami škaredé počasie a ošarpané budovy. Skorej som ostal smutný, že som nemohol zachytiť krásu tohto miesta kvalitnejšie. Budem mať teraz motiváciu, sem ísť zase, čo je zaujímavá parerela, lebo ako dieťa som tu tiež bol dva po sebe idúce roky (2005 a 2006) a potom desaťročie nič :-)

Insert title here
  • Popisok 1
  • Popisok 2

Photos by Filip Jurovatý


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára